یکی از مهترین علتهای تماس کاربران به نمایندگی هایک ویژن، فراموش کردن پسورد پیش فرض هایک ویژن یا ریست کردن پسورد دوربین مداربسته و دستگاه ضبط است. در این مواقع، اگر بخواهید دستگاه را به بخش گارانتی ارسال کنید؛ مطمئنا هم زمانتان گرفته می شود و هم ممکن هزینه بر باشد. بنابراین در ادامه پسورد پیش فرض هایک ویژن و ریست کردن رمز عبور دوربین هایک ویژن را آموزش خواهیم داد.

 
 
 

رمز اولیه دستگاه هایک ویژن

شرکت هایک ویژن تا سال 2016 برای تمامی محصولات تولیدی خود، یک پسورد پیش فرض هایک ویژن اعمال می کرد. برخی از تکنسین نصب هم بدون عوض کردن پسورد پیشفرض هایک ویژن، دوربین ها را نصب و به مشتری تحویل می دادند. خب این امر یک مشکل بزرگی به همراه داشت.

با توجه به اینکه رمز دوربین عوض نشده و همان رمز پیشفرض هایک ویژن بود؛ بسیاری از هکرها با آگاهی از رمز پیش فرض دوربین مداربسته ، تصاویر ضبط شده را هک می کردند. بنابراین، به خاطر عدم آگاهی برای عوض کردن رمز پیشفرض دوربین مداربسته، بسیاری از تصاویر در فضای مجازی منتشر می شد.

به مرور زمان شرکت هایک ویژن به منظور جلوگیری از اقدامات هکرها، رویه ی خود را عوض کرد. هایک ویژن حالت پیشفرض پسورد محصولات خود که دارای یوزر: ADMIN و پسورد HIK12345 بود را غیرفعال کرد.

به عبارت ساده تر، تمامی دوربینهای هایک ویژن و دستگاه ضبط هایک ویژن در حالت غیرفعال هستند. بنابراین کاربر باید به محض اتصال به دوربین هایک ویژن و دستگاه ضبط، یک رمز عبور که شامل حروف و اعداد است تعریف کند. با این اقدام جلوی بسیاری از سودجویی ها و سوء استفاده گری ها گرفته شد. در ادامه به شما نکات نحوه گذاشتن پسورد بر روی دوربین مداربسته، NVR و DVR را آموزش می دهیم.

 
 
 
 

پسورد دوربین هایک ویژن

بر روی دوربین های هایک ویژن هم مثل دستگاه ضبط، می توان پسورد تعریف کرد. تا قبل از این نیز پسورد پیش فرض دوربین ها نیز HIK12345 بود. اما برای امنیت بیشتر در هنگام راه اندازی دوربین ها باید پسورد آن توسط کاربر تعیین شود.

اما یک نکته بسیار مهم در مورد پسورد دوربین های تحت شبکه وجود دارد، که لازم است آن را بدانید. در مرحله پایانی نصب و راه اندازی NVR می توانید، چک باکس پسورد دوربین را فعال نماید و برای آن پسورد بسازید. اما یک نکته مهمی که باید بدانید آن است که، وقتی دوربین IP برای اولین بار مستقیما به NVRهای POE متصل می شوند، همان پسوردی که برای NVR تعریف شده، به صورت اتوماتیک بر روی دوربینها نیز ست می شود.

اما در صورتی که NVR از نوع POE نباشد یا NVR از نوع POE باشد ولی برای اتصال دوربین به NVR از سوئیچ استفاده شود وضعیت فرق می کند. در این حالت باید به بخش تنظیمات NVR بروید و تیک پسورد دوربین را بزنید و یک پسورد تعریف کنید.

 توصیه می کنیم به منظور جلوگیری از فراموشی پسورد، همان پسوردی که روی دستگاه ضبط تعریف کردین برای دوبین نیز تعریف کنید.

سیستم امنیتی هوشمند     محصولات خانه هوشمند    اسمارت سکیوریتی    شهر هوشمند ایران